dissabte, 19 de juliol del 2008

La senyera al campanar

.

«Que volei! Contemplem-la
en sa dolça majestat.»

Sí, sí, és ella i avui, 19 de juliol, encara hi és, encimbellada, presidint el cel reusenc.

De fet, aquest post el volia penjar ahir, però el 18 de juliol, a casa nostra, porta mals records. I és que ja fa dies que me la miro. Algú s'encarrega de col·locar-la com a símbol de festa per Sant Pere, mentre dura la festa major, i després la tornen a treure fins a la propera, però enguany no ha estat així.

Passaven els dies i encara hi era, i hi és. Pensava, jo, que potser la traurien quan s'acabessin allò que el programa oficial en diu actes posteriors a la festa major, però me'l vaig mirar i vaig veure que el darrer era el dia 5 de juliol. Què cot, doncs, celebrava la ciutat? S'apropava el 18 de juliol i vaig pensar: «—No celebrarem pas l'Alsamiento?». Si més no, aquesta bandera blanca de la ciutat, amb la rosa al mig, fou imposada per l'Ajuntament feixista d'aleshores, durant els anys 40, en substitució de la veritable, de color vermell fosc –potser que la recuperem ja, no us sembla?–. Però no vaig sentir coets de bon matí ni la banda de cornetes i tambors pels carrers. Falsa alarma.

És clar que, un bon amic, em va comentar que potser es tornava a celebrar la festa de Santa Marina, que s'escau aquest dia, amb la seva fira a Misericòrdia, on acudia la població de Reus a prendre la fresca sota els vells arbres de la plaça i a comprar alguna joguina i llaminadures per a la canalla. Però tampoc ha estat així, si més no, a Misericòrdia no me'n van saber donar raó.

Avui, doncs, em pregunto si és que no estem ja en els actes previs a les festes de Misericòrdia, més de dos mesos per avançat!, però com que l'IMAC encara no ha publicat el programa oficial, no ho puc consultar. No sé com ho aclariré, per tant, què recot fa penjada encara allí dalt, la pobra, esllanguida, si no és per algun suau oreig que de tant en tant la fa voleiar.

I és que amb els símbols s'ha de ser curós i tenir-los com a tals, si no, perden la seva funció. Les banderes onegen per algun motiu, així com els gegants i la mulassa o els balls surten per festa major. No s'ha encarregat l'Ajuntament de treure les banderes i els domassos del seu balcó, els escenaris dels concerts dels carrers i places…, perquè, doncs, no baixa la bandera del campanar? Què pensaríeu si després de Sant Pere haguéssim deixat els gegants al mig de la plaça, les galeres al Castell o els caps dels nanos a les Pescateries? Que algú o alguns són uns descurats o que els símbols se'ls passen per l'engonal. Això és el que jo penso; segur que valtros també.

Apa, tècnics de l'IMAC, poseu-vos les piles i feu-la despenjar! De fet, encara espero les vostres valoracions de la festa major –o les de la regidora fotogènica–, però després de la cagada amb els talls de la processó, més val que no remenem la merda, que a ciutat fa pudor…, a la muntanya no.

2 comentaris:

Jobove - Reus ha dit...

de passada que treuen la senyera de dalt de campanar, que treguin també la banda de cornetes i timbals d'un punyetera vegada, fà molt de temps pasaven per baix de casa i els hi vaig tirar aigua, avui potser els hi tiraria mer...
(m'he cag.. amb el Risueño dels coll.... !!!!)
salutacions

Anònim ha dit...

molt bé senyor bové